Made for Fashion propojuje přední módní návrháře s make-up artisty k otevřené konverzaci o kreativitě, spolupráci a přehlídkových molech.
Inspirace návrhářů Marty Marques a Paula Almeidy, tvůrčího dua stojícího za značkou Marques Almeida, která se proslavila především kolekcemi s roztřepeným denimem, se vrací ke grunge stylu 90. let - vzpomeňte si na Courtney Love a její dva dny starou rtěnku a rozdrolené oční linky. A to v kombinaci s nádhernou svěží pletí rozčarovaného mládí z fotek Corrine Day.
Původem z Portugalska a oba absolventi prestižní Central St Martins uvedli v roce 2011 svou značku a díky rozpoznatelnému námořnickému nebo baby blue denimu v kombinaci s rovnými nohavicemi uniformních černých džín si rychle vybudovali solidní fanouškovskou základnu. Od sezony podzim/zima 2013 jim make-up artista Terry Barber pomáhá vyprávět příběh o dívce, kterou vyslali na molo - postupně měníc každý svůj styl ve společné symbióze.
Marta: Před každou přehlídkou jsme s Paulem oba většinou dost dlouhou dobu v Portugalsku, kde připravujeme kolekci. Do Londýna se vracíme pár týdnů před show a na test make-upu a vlasů přineseme své inspirace a probíráme je společně i s naším stylistou
Terry: Teď už vím, kdo je vaše "holka". Když s někým pracuješ pravidelně, má to tu výhodu, že se naladíš na stejnou vlnu. Nepřišel bych a neudělal umělé řasy a béžový lesk na rty... Nemůže to z ničeho nic vypadat jako Versace.
Marta: I když každá kolekce je jiná, vždycky tam najdeš prvky, které jsou syrové a grunge. Ke každé kolekci máme příběh a všem, kteří pracují na show, ho vyprávíme. Máme záchytné body, jež se jako inspirace projevují ve všech kolekcích - třeba fotky Corrine Day a vydání magazínu The Face z raných 90. let.
"Jako bych teď byl nějakým propagátorem anti-krásy. Ta krása je pro mě ale celistvější a je víc o citu než o produktech... To, jakým způsobem produkty používáme, vytváří požadovanou náladu." - Terry Barber
Terry: Když použijeme červenou rtěnku, bude to spíš ve stylu Courtney Love než ve stylu Gucci - stále je tam přítomný pocit, že makeup je pár dnů starý. Je to ale předem promyšlený - je to o dívce, která se namaluje s tím, že jí baví, jak by make-up vypadal po dvou dnech. A pleť je krásná - je to ta svěžest, která je typická pro mládí. Ten look nikdy není zlý, temný, gotický...
Marta: Je to jako tichý vzdor. Ale není to myšleno ironicky. A hlavně to má být zábavné v tom, jak používá make-up. Je to stále ta stejná dívka, každou sezónu ale s jiným příběhem. Naše první přehlídka byla inspirovaná 70. léty a Chelsea Hotelem a to nás odrazilo k další inspiraci. Ale ve své podstatě je to stále jedna dívka. Nedělá věci na sílu. Za každou cenu se snažíme, aby to nebylo na sílu.
Terry: Casting v tom hraje také důležitou roli...
Marta: Rozhodně; není to o tom najít perfektní postavu, výšku nebo líbivý obličej... Je to o tom najít dívku, která tenhle make-up unese. Chceme, aby všechno bylo autentické, takže musíte najít takové modelky, se kterými to funguje.
Terry: Taky nemůžeme dělat podle šablony a tu dívku změnit - u každé modelky musíme zachovat její zvláštnost. Je to vlastně tak, že look trochu přizpůsobíme pro každou modelku. Když si vybírám tým, vybírám do něj lidi, kteří tohle pochopí. Vizážistům, kteří chtějí dělat jen Kardashian styl řeknu prostě "ne". Musí to cítit - a před show pak stačí, když jim povím příběh té dívky. Když jim řeknu, že má tlustou černou linku, bůh ví, jak by to dopadlo. Když jim řeknu, že je to holka, která si linku namaluje cestou v autobuse fixem, určitě to pochopí.
Pracovat na téhle show mě opravdu baví. Má všechno, co mám na kráse rád já osobně. A taky mě show Marques Almeida změnily - jako bych teď byl nějakým propagátorem anti-krásy. Ta krása je pro mě ale celistvější a je víc o citu než o produktech. To, jakým způsobem produkty používáme, vytváří požadovanou náladu.
Marta: Vždycky jsme říkali, že to není o produktech, ale o dívce. Vždycky jsme byli posedlí tím, kdo ta dívka je a co dělá a je skvělé, že Terry sdílí tohle nadšení a nemá potřebu mluvit o technických detailech. Stejně bychom ani nevědeli, jak mu to odbornými make-up termíny popsat.