Made for Fashion propojuje přední módní návrháře s make-up artisty k otevřené konverzaci o kreativitě, spolupráci a přehlídkových molech.
Když se návrhářka Yaz Bukey zjevila v roce 2000 na pařížské scéně, upřela všechny své síly na to, aby módní svět obrátila naruby. Popově maximalistiský styl a její surreální návrhy (navíc vyrobené z nekonvenčních materiálů jako např. plexisklo) posunuly módní doplňky do extrému a přilákaly pozornost například takové múzy jako je Björk. Každá kolekce se odvíjí od nového fantazijního konceptu (hvězdy zlaté éry Hollywoodu na sezónu podzim/zima 2015 a tajemná vražda femme-fatale na sezónu podzim/zima 2014) a její módní přehlídky se odehrávají jako živé obrazy, v nichž místo modelek účinkují tanečníci, herci a umělci.
Poslední tři sezóny spolupracuje s M·A·C make-up direktorem Romerem Jenningsem, který sdílí její názor, že make-up má moc extrémně transformovat. Ať už zrovna vyrábějí neonově růžové obočí nebo proměňují Annu Cleveland (dceru kultovní modelky Pat Clevelend) ve zdravodní sestřičku s rudými rty, s pop-artovou přesností společnými silami posouvají možnosti krásy. S námi si povídali o individualismu, o tom, jak obdivují Boy George a proč jejich definice krásy vzešla z nečekaných zdrojů.
Romero Jennings: Co mě opravdu baví na tvé práci je to, že vytváříš pokaždé celou sestavu postav a každá z nich je ojedinečná. Běžně na přehlídku tvoříte jednu osobnost - stejný look pro všechny. Tím, že tady je charakterů hodně, je to pro mě ohromně inspirativní. A zajímalo by mě, jak na ty postavy vždycky přijdeš.
Yaz Bukey: Vždycky začínám příběhem. Tuhle sezónu jsem se dívala na hodně filmů s Judy Garland a Lizou Minelli. Kolekce je o zlaté éře Hollywoodu, takže jsem jí nazvala "Zlatá Yaz". A pak je to o napětí mezi jednotlivými postavami - je tam zdravotní sestřička, která podává pilulky na "věčné mládí" a alkoholička, která si plete láhev šampaňského s mikrofonem. Pak je tam holka, která nebyla pozvaná a přesto přišla. A protože jí nikdo nefotí, tak si dělá na červeném koberci aspoň selfíčka. Musí vypadat trochu vulgárně - budeme na ní potřebovat hodně tvářenky.
Romero Jennings: Jojo. Bude to opravdu přehnané, jako že se fakt hodně snaží. Skvělé bylo, že jsem měl možnost tentokrát všechny vidět na zkoučce. Takže jsem se do toho konceptu krásně dostal. Protože vím, co se tam bude dít, chápu ty postavy daleko líp. Tohle není standardní líčení. Je to líčení pro danou roli, takže zabere dost času. Musíte si být jisti, že tu roli vystihuje. A taky to líčení musí hodně vydržet, protože všichni budou tančit.
Yaz Bukey: Mám pocit, že ty věci přesně cítíš. Hned poprvé, když jsme spolu pracovali, nemusela jsem ani nic vysvětlovat.
Romero Jennings: To je pravda. Když jsem přišel poprvé, řekla si mi, co kdo bude mít na sobě a já na to: "Jasně, chápu." Mám pocit, že jsem přesně pochopil tvůj koncept, jak to musí být jiné a že to není normální přehlídka. Myslím, že některé další přehlídky se tímhle směrem začínají taky ubírat, ale ty jsi byla průkopnice.
Yaz Bukey: K módě jsem se dostala přes filmy a hudební klipy v osmdesátých letech a fascinovalo mě, jakou mají vlasy, líčení a oblečení moc proměny. Tehdy bylo všechno uvolněnější než dnes a já jsem se sama pustila do líčení. Hodně mě ovlivnili Boy George a Culture Club. Nedávno jsem našla knihu, kde jsou fotky Boy Goerge s mým líčením.
Romero Jennings: Jé, to mi musíš poslat. Myslím, že je opravdu dobrý podívat se na dobu před internetem, protože to líčení si už nikdo nepamatuje. Dvě osobnosti, které v mých očích vynikaly byly Grace Jones a Debbie Harry. Vypadaly jinak a bylo to tak trochu moc, ale tohle podle mě byla krása. Jak říkáš, byla to ta moc proměny, která mě na nich přitahovala. Hudba je pro mě zásadní.
Yaz Bukey: Ano, hudba je hodně důležitá.
Romero Jennings: Když slyším hudbu, dostanu se do jiného módu, skoro jako bych pracoval do rytmu té hudby. Hudba mě prostě hodně inspiruje.
Yaz Bukey: No vlastně mě taky dost inspiruje tvůj Instagram.
Romero Jennings: Dávám tám spoustu bláznivých věcí, jako třeba řasy z papíru nebo z glitrů. Taky jsem si oholil půlku tváře, takže z poloviny jsem vypadal jako ženská a moje maminka na to: "Takhle jsi vážně šel mezi lidi?". Tak jsem jí uklidnil, že to bylo na Halloween.
Yaz Bukey: Právě díky těmhle věcem mám další nápady.
Romero Jennings: To je pravda. Taky vidím, jak moc lidí komentovalo to růžové obočí z poslední sezóny a chci, aby další looky zaujaly stejně tak. Takže se dívám na to, co zaujalo a přemýšlím, jak bych to mohl posunout dál. Je to sice tlak, ale je to zábavné a vzrušující.
Yaz Bukey: Přesně..., je to zvláštní pocit.
Romero Jennings: Jsme jako rodina a jsme tu pro to, abychom se navzájem podpořili. Všichni, které jsi vybrala na přehlídku, jsou známé osobnosti, takže i když jim dám líčením novou tvář, chci, aby byli rozpoznatelní. Mám dvojí zodpovědnost - vůči tobě, aby odpovídali roli a vůči nim, aby se pořád mohli cítit být sami sebou v tvé vizi.