Naprosto dokonalé (Absolutely Fabulous)

Zlatíčka! Terry Barber z M·A·C v družném rozhovoru s make-up artistkou Christine Cant o natáčení Absolutely Fabulous, jejího debutu na stříbrném plátně.

V RUBRICE MOVIE MAKEUP SE VYDÁVÁME NA PLAC NEJŽHAVĚJŠÍCH FILMŮ A ODHALUJEME NEJNOVĚJŠÍ LOOKY.

Drsný humor a ještě drsnější outfity. První celovečerní film na základě legendárního britského televizního seriálu Naprosto dokonalé (Absolutely Fabulous) je současně comebackem filmové maskérky oceněné Britskou Akademií Filmového a TV Umění (BAFTA), Christine Cant. Ať už jde o dvě ztřeštěné milovnice šampaňského Patsy a Edinu, 60 hvězdných portrétů včetně Kate Moss, Stelly McCartney, Jerry Hall, Jeana Paula Gaultiera nebo celou četu drag queens, maskérské efekty jsou absolutně úžasné. Ředitel uměleckého maskérství M·A·C Terry Barber (a zapřísáhlý fanda "AbFab") byl na britské premiéře snímku, aby Christine složil profesionální poklonu: "Je to dokonalá fraška, taškařice, která nezná míru a ja nabitá krátkých údernými replikami. Je to jako devadesátiminutový výběr největších hitů ze sitcom AbFab. Christine a Terry si povídali o spolupráci s Kate Moss, oblíbených výrobcích Christine a jejímu moderním přístupu k oblíbeným lookům hlavních rolí.

Kdy jste na Absolutely Fabulous začala poprvé pracovat?
Když jsem se dostala k natáčení seriálu, hlavní role už byly jasně dané. První díl, na kterém jsem pracovala, se jmenoval "Bílá krabice (White Box)" - a hned za tento díl jsem získala nominaci na cenu BAFTA. Rozjela jsem to ve velkém stylu!

Jak se vám dařilo přenést styl ze seriálu do celovečerního filmu?
Celovečerní film jsem vnímala spíš jako jednu velkou dlouhou epizodu a z pohledu mé práce jsem v tom neviděla žádný zásadní rozdíl. Obsazení bylo stejné a i štáb byl z velké části stejný. Technicky v tom nebyl prakticky rozdíl - v televizi jsme už dlouho používali vysoké rozlišení (high definition), takže jsme byli zvyklí na preciznost a jemnost. Pro mě je to stejná práce.

"Párkrát se stane, že má rozmazanou rtěnku nebo lehce rozcuchané vlasy, ale v příští scéně se jako komiksová postava vrátí ke svému obvyklému looku.” – makeup designer Christine Cant

Jak jste přistupovala k jednotlivým lookům?
Patsy zejména byla vytesána v kameni (a to myslím praktiky doslovně ;-)). Nepřipustí se, aby se cokoli měnilo, aniž by to vyloženě vyžadoval scénář. Například - ve filmu se změní na Patrika - kompletně včetně knírku - protože je to ve scénáři. Párkrát se stane, že má rozmazanou rtěnku nebo lehce rozcuchané vlasy, ale v příští scéně se jako komiksová postava vrátí ke svému obvyklému looku. Edina je otevřenější vůči změnám, ale vždycky musí mít svůj typický účes ve stylu Marisy Berenson, takže ten se nemění nikdy. Je to dobré v tom, že hlavní role jsou okamžitě rozpoznatelné. Uvědomme si, že Patsy a Edina jsou teď zralé ženy, a v jejich věku už ženy obvykle dobře vědí, co jim sluší, obzvlášť pokud pracují v módním průmyslu. Větší zábava je s proměnlivějšími rolemi, jako třeba Bubble a dalšími hosty.

V obsazení filmu se objevuje obrovské množství drag queens a supermodelek. Jak se vám vytvářely tyto looky?
Supermodelky jsou nejvíc v pohodě - jsou zvyklé, že jsou na každém focení proměněné jinak - tak, jaké je zrovna zadání na focení a myslím, že je těšilo být ve filmu za sebe samotné. S Kate obzvlášť byla radost pracovat - ani se nebránila, když byla po uši ponořená do Temže. V Londýně je pár opravdu super nadaných drag queens. Většina z nich se objevila na place - byť byl nástup velmi brzo ráno - ve svém kompletním přestrojení. Můj tým jen trochu poupravil jejich vzhled na kameru, ale jejich looky jsou tak perfektně dotažené, že by bylo trestné jim vnucovat cokoli jiného. Díky tomu vypadali opravdově a scéna, kdy si to 80 úchvatných travesti queens šine šedým ránem do legendárního londýnského gay klub Royal Vauxhall Tavern se mi nikdy nevymaže z paměti.

Jaké jsou vaše oblíbené výrobky, které jste při natáčení používala?
M·A·C byl obrovsky velkorysý a podpořil natáčení ve velkém stylu. Vyžádala jsem si spousty nových výrobků a všechny jsem je dostala. Na Huki Muki party jsme spotřebovali kýbl krému Strobe. Mám ráda kelímky Pro Longwear Paint jako základ pro ostatní barvy - vydrží celý cen, a to i přesto, že filmové dny jsou skutečně dlouhé.